Motion

Flexkort

Motion uden undervisning.
Hvis du vil have toral frihed imellem at dyrke motion formiddag eller aften, så er Flexkortet lige noget for dig. Dette kort giver dig adgang til at benytte alle vores motionshold. Du kan komme og gå, som det passer dig indenfor holdenes træningstider.

UNDERVISNING for voksne

Undervisning for voksne / lektion 50 min.

Vil du gerne blive bedre til at svømme, så er dette holdetfor dig. Her får du muligheden for at kunne motionere via svømningen , men du kan også få forbedret en eller flere stilarter med henblik på at kunne svømme mere teknisk korrekt, og dermed kunne svømme længere distancer uden problemer.

Her bliver du hjulpet og vejledt af en uddannet instruktør.

AQua fitness / 50 min

Hvis du gerne vil prøve en ny, sjov og alternativ motionsform, så skal du prøve dette hold.
Øvelser fra almindelig gymnastik og fittnes er overført til vand, så du får fuld valuta på motionen på dette hold.

Aqua Fitness vil foregå både i den dybe ende og den lave del af svømmebassinet. I den dybe ende benyttes et specialdesignet bælte således, at man opretholder “vægtløsheden” i vandet.
I løbet af lektionen vil dine  muskelgrupper blive arbejde igennem ved hjælp af mange forskellige  redskaber  i vandet, som vil variere fra gang til gang. Andre gange bruger du kan kroppen selv som redskab, og det kan fx være løb i vand eller lignende bevægelser, og på den måde vil hele kroppen og kredsløbet være igang, og du får aktiveret nogle dele af kroppen, som man ikke bruger så tit

 

Aqua Fitness er således en sjov, anderledes og effektiv måde at dyrke motion på, og så er den også skånsom for dine led, og i løbet af lektionen vil din puls komme højt op, og du kan forbrænde rigtigt mange kalorier, hvis man rigtig giver den gas. Aqua Fitness kan dyrkes af alle - unge, ældre , små og store.

AQua BIKe mix / 50 min

På dette hold mixer vi tingene, og vi kombinerer Aqua Spinning og Fitness i et og samme hold.
Øvelserne foregår både på cykel og med andre hjælpemidler som fx stepbænk og Fitnessvægte.
Der laves også jogging med henblik på træning af kroppens muskler, og især er det godt ved genoptræning af muskler og led. Holdet giver dig altså alle fordelene  ved at kombinere de 2 motionsformer, og det kan dyrkes af alle uanset svømmefærdigheder, alder, vægt og køn.
Det er virkeligt godt til skånsom genoptræning af muskel– og ledskader grundet træningen i vægtløs tilstand i vandet. Musklerne styrkes og konditionen forbedres uden, at man føler sig overanstrengt eller sveder, så har man det svært med anden idræt, så er dette hold et oplagt valg.


Praktisk info:
Du kan låne sko til at spinne i, hvis ikke du selv har nogle.

AQua BIKe power / 50 min

Her finder du en allerede kendt motionsform i en helt ny form.
Du kender garanteret spinning fra motionscentrene, men her får du den i en mere skånsom udgave.

Denne form for motion er meget udbredt i det sydlige Europa. Det foregår på en spinningcykel, der er fremstillet af rustfrit stål, så den kan stå i vandet., og cyklen placeres på bassinbunden I den lave ende af bassinet. Spinningen foregår til musik i forskellige rytmer/hastigheder, og så laver man forskellige øvelser både for at styrke kondien og overkroppen. Alt dette styres af en specielt uddannet instruktør, der enten er på land, eller er på sin egen cykel i vandet.

 

Praktisk info:
Du kan låne sko til at spinne i, hvis ikke du selv har nogle.